Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Moderatorer: Gargaz, Sandman

Användarvisningsbild
Zeddan
Administratör
Administratör
Inlägg: 257
Blev medlem: 31 januari 2014, 16:53
Ort: Skövde

Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Inlägg av Zeddan »

Hej alla.

Jag lägger en post här för att fler förhoppningsvis ska se det, och det ÄR 100% relevant till våra spel.


Jag och bland annat Sandman önskar verkligen att alla utomhus spel körde med arm bindlar.
Smala eller tjocka med eller utan kard borre band. Men Blåa och röda iallafall. Gärna 2 färger till. Och många av varje.

Och dom som skjuter med HÖGER arm, sätter fast 1st bindel på höger under eller över arm.
Och då dom som skjuter med VÄNSTER sätter på vänster.

Jag vet att ibland ser du bara huvud på folk i skogen, men detta skulle nog underlätta för alla. (Jag vet att många också tycker att vi inte behöver dom)

Och 1st bindel bör räcka per person.


En annan tanke, är att i safezone, ha exempelvis plast lådor genomskinliga med lock. För att lägga ner bandage, kartor, arm bindlar mm i. Så vid spel slut eller innan ibland, så kan folk "lämna" tillbaka detta smidigt.
Och arrangörer har "bara" 2 ställen, eller 1 ställe. Där dessa rekvisitor mm bör lämnas tillbaka. Och då lådor att smidigt transportera sakerna i.

Detta med typ plast låda på Härja med armbindlar vore också billigt sätt att organisera färger och lite ordning? Gärna genomskinliga.


Detta är några tankar jag vill "lyfta upp" till oss alla. För arrangörers skull och för oss alla.
Användarvisningsbild
callahan
Medlem
Medlem
Inlägg: 173
Blev medlem: 21 september 2012, 01:33
Ort: Skövde

Re: Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Inlägg av callahan »

Det finns väl redan orange och blå med kardborre eller är dom kasserade?

Ett annat alternativ som kan funka också är att ha färgade patchar man har på velcron på jackan tex.

Bild
Användarvisningsbild
Draken
Medlem
Medlem
Inlägg: 320
Blev medlem: 17 september 2012, 11:38
Ort: Tidaholm

Re: Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Inlägg av Draken »

Bra ideer.

Armbindlarna som finns på surplus arenan får användas ute oxå.

Upp till arrangörer om de ska användas.
Team UNFROZEN
Användarvisningsbild
Mackan135
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 september 2012, 22:04
Ort: Tidaholm

Re: Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Inlägg av Mackan135 »

Det är ju upp till arrangören som sagt. Det förstör spelet lite tycker jag. Airsoft handlar inte om att skjuta på första bästa färg som inte är samma som ens egna.
T0PF0X
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 maj 2014, 16:03

Re: Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Inlägg av T0PF0X »

Mackan135 skrev:Det är ju upp till arrangören som sagt. Det förstör spelet lite tycker jag. Airsoft handlar inte om att skjuta på första bästa färg som inte är samma som ens egna.
Må hända, men armbindlar ger också en flexibilitet för arrangören att dela upp spelarna mellan lagen effektivare utan att behöva ta tillvara på vilket kamouflage just spelare bestämde sig för att ha för dagen just då. Annars brukar de vanliga uppdelningarna mellan lagen vara (gröna Vs. svarta)(woodland Vs. Woodland med svart gear)(Gröna Vs. resten) etc. Inget emot de tidigarenämnda lösningar på laguppdelning, dock sådana uppdelningar brukar ofta sluta med låsta lag vilket eliminerar flexibiliteten om några spelare bestämmer sig eller måste lämna spelet tidigt, byta folk mellan lagen för bättre balans, eller vanlig balansering fallerar och kompromisserna blir för extrema för att lösa dem.
Användarvisningsbild
Zeddan
Administratör
Administratör
Inlägg: 257
Blev medlem: 31 januari 2014, 16:53
Ort: Skövde

Re: Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Inlägg av Zeddan »

Ja, bilda lagen 2 eller mer utan att "behöva" ta hänsyn till cammo. Men ja.. de är la mer arbete för arrangörerna.
Själv klart gör arrangörerna som DOM vill, denna post är för att lyfta upp denna/dessa frågor för att FÅ feedback, ideer och tankar runt detta.
Tack för alla som delar med sig av tankar och synvinklar.


Sedan de andra jag skrev om, att ha lådor eller liknande för att smidigt lämna tillbaka rekvisita i safezones och så kanske är bra?
Användarvisningsbild
Mackan135
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 september 2012, 22:04
Ort: Tidaholm

Re: Utomhus spel och armbindlar, mm önskas.

Inlägg av Mackan135 »

Jag kanske skulle utvecklat mitt inlägg lite då det är svårt att få fram vad man menar i text. Jag hoppas det här förklarar hur jag tänker:

Med armbindlar:
Spelare 1 - Är det rött lag därborta eller?

Spelare 2 - Japp.

Zip, zip träff!

Utan armbindlar:
Spelare 1 - Är de i woodlancamouflage därborta med oss?

Spelare 2 - Jag vet inte.

Spelare 1 - Får kolla med spelare 3 då. Tar upp radion:

Spelare 1 här. Fråga. Är woodland med oss?

Spelare 3 svarar:
Nej och vi har inga i det området så det måste vara fienden

Spelare 1 - Han sade att det måste vara fienden så det är bara

att skjuta.

Zip, zip träff!

Det blir helt enkelt lite mer spel i spelet av det hela utan armbinlar. Och har man inte radio som i det här exemplet så funkar det garanterat att skrika eller vifta med händer också men då blir man förmodligen skjuten så...

Ang. det där med förvaringsboxar för spawnerna så finns det två stycken stora svarta väskor som kan användas till rekvisita för respetive spawn. De innehåller även första förband och brandsläckare. De finns i rekvisitarummet på Surplus arena och står till arrangörernas förfogande.
Skriv svar